Cikkek : Kovalainen és a Renault |
Kovalainen és a Renault
Mészáros Sándor f1zona 2006.01.11. 13:30
Nincs garancia arra, hogy a finn lesz Alonso utódja.
Bár Heikki Kovalainen más alakulatokkal is tárgyalt a 2006-os szezonról, a Renault főnökeként is tevékenykedő menedzsere, Flavio Briatore végül a kék-sárgák tesztpilótai státusza mellett döntött. A finn sofőr elkottyintotta: nincs garancia arra, hogy 2007-ben átveheti a McLarenhez távozó Fernando Alonso helyét.
A GP2 széria tavalyi ezüstérmének megszerzése után Heikki Kovalainen több ajánlatot is kapott, végül azonban a Renault teszt- és tartalékpilótai státuszában kötött ki. A finnt a pletykák szerint versenyzőként alkalmazta volna a BMW Sauber, a menedzseri teendőit ellátó Renault-főnök, Flavio Briatore azonban – Franck Montagny menesztése után – a francia csapathoz szervezte be pártfogoltját.
„Más csapatokkal is tárgyaltam. Azonban Flavio Briatore úgy döntött, az lesz a legjobb számomra, ha egy éven át a Renault tesztpilótájaként szerzek tapasztalatokat.” –nyilatkozta a finn reménység a Motorsport Aktuell című lapnak.
Briatore korábban kihangsúlyozta: tervei szerint a francia márka által évek óta támogatott Kovalainen hasonló utat jár majd be, mint Fernando Alonso, aki 2002-ben szintén tesztpilótaként kezdte a Renault-nál, s tavaly már világbajnokká koronázták. A menedzser nem titkolja, hogy a finnt 2007-re versenyzői álláshoz akarja juttatni.
Alonso az idei szezon végén a McLarenhez költözik és a pletykák szerint Kovalainen veheti át a spanyol sofőr helyét. A finn részleteket ugyan nem akart elárulni a háttérben zajló dolgokról, ám elkottyintotta: nincs garancia arra, hogy a világbajnok helyén debütál versenyzőként.
„Nem mondhatok semmit erről.” –fogalmazott Kovalainen.
„Nem.” –tette hozzá a skandináv, amikor arról kérdezték, bíztatta-e Briatore azzal, hogy megkapja az Alonso távozásával felszabaduló volánt.
Kovalainen jövőjének szempontjából meghatározó lehet a Renault F1-es részlegének sorsa is: a híresztelések szerint a közúti autók forgalmazásában tapasztalt jelentős visszaesés miatt a konszern elnöke, a költségcsökkentés elkötelezett híveként ismert Carlos Ghosn 2006 vagy 2007 végén meg akarja szüntetni a versenyistállót.
|